Sanitair charter
Aangezien uw welzijn en gezondheid voor ons van het grootste belang zijn, hebben we besloten om 6 fases van uw verblijf extra aandacht te geven.
“Uw gezondheid is onze prioriteit”
1. Reservering, aankomst en check-in
Omdat het allemaal begint met een veilige aankomst hebben we onze check-in procedure uitgebreid met volgende maatregelen
- Kamersleutels worden gedesinfecteerd voor ze aan de gast worden gegeven.
- Een creditcard zal worden gevraagd voor elektronische betalingen en pre-autorisaties. Cash betalingen ter garantie van mogelijke extra’s worden enkel uitzonderlijk aanvaard.
- Er staan plexiglas schermen aan de receptie, dit om zowel onze gasten als ons personeel te beschermen.
- Wanneer deze beschikbaar zijn, krijgen de gasten kamers op de lagere verdiepingen toegewezen om hen te motiveren de trap te nemen in plaats van de lift.
- Balpennen worden gedesinfecteerd vooraleer ze aan de gast worden overhandigd, en opnieuw na gebruik.
2. Schoonmaakprocedures voor de kamers
Om onze gasten een veilig en zorgeloos verblijf te bieden, hebben we de schoonmaakprocedures voor de kamers aangescherpt met bijzondere aandacht voor risicozones.
- Bovenop de gebruikelijke schoonmaakroutine van onze slaapkamers hebben we besloten om 7 vaak aangeraakte zones extra te behandelen met een desinfecterend middel.
- Schakelaars en elektronische schakelaars
- Deurklinken en handvaten
- Badkameroppervlakken & amenities
- Bureau en stoel
- Minibar en glazen
- Telefoon, afstandsbedieningen en aircoschakelaar
- Documenten (kamerdocumenten, roomservice menu, do not disturb-kaart,…)
- Het housekeeping personeel draagt beschermende maskers en handschoenen: handschoenen worden tussen twee kamers gewisseld.
- Beddengoed wordt gereinigd door een gespecialiseerd extern bedrijf, dit gebeurt bij hoge temperaturen van 90°C en nadien gestreken met stoom.
- Kamervoorzieningen zoals pennen, blocnotes, enveloppen, … worden uit de kamers gehaald en zijn op aanvraag verkrijgbaar bij de receptie op het nummer 970.
- Na het uitchecken worden de slaapkamers lang genoeg onbezet gelaten om de kamer grondig te kunnen verluchten.
- In geval van besmetting of verdenking van besmetting worden de kamers enkele dagen buiten gebruik gesteld en volledig gedesinfecteerd door een extern gespecialiseerd bedrijf.
3. Catering in het hotel – Ontbijt, roomservice & minibar
Gasten kunnen nog steeds genieten van onze culinaire hoogstandjes. Sommige procedures werden echter aangepast.
- De capaciteit van de ontbijtzaal zal worden verminderd om social distancing te respecteren, langere wachttijden zijn mogelijk.
- Het ontbijt kan gevraagd worden als roomservice of kan worden klaargemaakt om mee te nemen.
- Minibars kunnen zijn geleegd, maar minibarproducten zijn nog steeds beschikbaar aan de receptie.
4. Evenementen en Seminaries
Het organiseren van uw evenementen is onze passie, daarom zijn de volgende voorzorgsmaatregelen genomen.
Wij voldoen uiteraard graag aan andere eisen indien gewenst.
- Vergadercapaciteiten kunnen worden herzien met respect voor social distancingregels.
- Bij de welkomdesk van het evenement kunnen plexiglas schermen worden geplaatst.
- Smooth check-in procedures kunnen worden voorzien voor groepen.
- Handgel en desinfecterende producten worden verstrekt bij de ingang van de vergaderruimtes.
- Het hotelpersoneel zal beschikken over beschermende mondmaskers. Deze dienst kan ook worden verleend aan de organisatoren van evenementen en aan de deelnemers (er kunnen extra kosten van toepassing zijn).
- Vergaderpackages met buffet of zittende lunch kunnen worden veranderd naar een meer aangepaste cateringformule (lunchboxen, individueel verpakte lunches, lunch in vergaderzalen,…).
- Eten en drinken bij koffiepauzes kan individueel worden verpakt, koffie kan worden geserveerd door het hotelpersoneel.
- Grotere groepen kunnen worden opgesplitst over verschillende kleinere vergaderzalen of getransformeerde slaapkamers, terwijl het hoofdevenement wordt uitgezonden via live streaming (dit is afhankelijk van beschikbaarheid en extra kosten kunnen van toepassing zijn).
- Leveringen voor grotere conferenties moeten op een afgesproken moment plaatsvinden en kunnen niet meer enkele dagen van tevoren worden gedaan. Leveringen kunnen alleen worden afgehandeld door een bezorgbedrijf of organisator van een evenement en worden niet afgehandeld door hotelpersoneel.
- Externe leveranciers voor audiovisueel materiaal hebben bevestigd de volgende maatregelen te nemen.
- Maskers en desinfecterende handgel voor technici.
- Microfoons worden na elke spreker gedesinfecteerd (AV-medewerkers zullen hiervoor verantwoordelijk zijn).
- Tussen de technici in de productieruimte worden beschermende schermen aangebracht.
- Eén vertaalcabine per vertaler i.p.v. gedeeld (er kunnen extra kosten van toepassing zijn).
- Maskers en handgel kunnen ook aan de sprekers worden verstrekt.
5. Vertrek en facturatie
We kijken er erg naar uit u in de toekomst weer te mogen verwelkomen; daarom willen we u een vlotte en veilige check-out procedure garanderen.
- Indien gewenst kan er een digitale versie per e-mail worden verstuurd worden.
- Elektronische of contactloze betalingen zijn de nieuwe standaard. Contante betalingen zijn uitzonderlijk toegestaan.
- Betaalterminals worden gedesinfecteerd na elk gebruik.
- Kamersleutels kunnen in een speciaal daarvoor bestemde dropbox worden gedropt en zullen worden gedesinfecteerd of vernietigd.
6. Algemene hygiëne & social distancing
Achter de schermen hebben we verschillende andere voorzorgsmaatregelen genomen om u een zo veilig en aangenaam mogelijk verblijf in Hotel Le Plaza te bieden.
- Handgel is aanwezig in de lobby.
- De fitnessruimte is toegankelijk voor één persoon per keer.
- Toegang tot de fitnessruimte kan worden aangevraagd bij de receptie. De gasten worden vriendelijk uitgenodigd om de receptie te informeren wanneer ze klaar zijn en zijn verplicht om de toegangssleutel terug te brengen. Na gebruik van de fitness zal deze gedesinfecteerd worden alvorens de toegang aan de volgende gast wordt gegeven.
- Social distancingslijnen zullen op de grond worden gemarkeerd bij de receptie, bij welkom desks voor evenementen,…
- Per lift is slechts 1 persoon tegelijk toegestaan, behalve in het geval van leden van dezelfde familie die samen hebben ingecheckt.
- Afhankelijk van de beschikbaarheid zullen gasten kamers op de lagere verdiepingen toegewezen worden, dit om hen te motiveren de trap te gebruiken.
- Er zullen speciale vuilnisbakken voor maskers en handschoenen worden geplaatst in de openbare ruimtes.
- “We beschermen onszelf om U te beschermen.
- Personeelsleden zijn verplicht de interne veiligheidsmaatregelen te respecteren
- Mondmaskers, het regelmatig wassen van handen en handgel worden onderdeel van het uniform.
- Social distancing is verplicht in de personeelsruimtes en de cafetaria. De lunch kan voortaan aan het bureau worden genuttigd.
- Grotere teams worden opgesplitst in kleinere teams om besmetting te voorkomen.
- De lichaamstemperatuur van onze medewerkers wordt elke dag bij aankomst en vertrek gemeten.
- Deze dienst kan ook worden aangeboden aan evenementen (extra kosten voor personeel of materiaal kunnen van toepassing zijn).
Het is mogelijk dat deze richtlijnen worden gewijzigd naar aanleiding van verdere besluiten van (lokale) overheden.
Laurent De Kerf, Algemeen Directeur
Charly Vandevenne, Directeur Operations
Lionel Lyardet, Veiligheidsadviseur